tirsdag 21. mai 2013

5 Beste Bildene Fra Hvite-Busser Turen

Turen varte i en uke, og har fått sett og lært utrolig mye. Blant annet når vi var i konsentrasjonsleirene i Krakow (Polen) Jeg har valgt ut 5 bilder som forklarer hvor vi har vært. 

         
Bilde nr1: Mitt første bilde er tatt utenfor hoved leiren, og viser hvor bra voktet området er. Med vakttårn og høye piggtrå-gjerder med strøm. Komposisjonen er tenkt gjennom, og vi var heldig som hadde en veldig flink guide som også lot oss ta tid til å ta bilder. 
      

Bilde nr2: Mitt andre bilde ble tatt inne i hoved leiren, der de forskjellige blokkene hadde forskjellige betydninger, den ene var for medisin og sykehjelp, andre for henrettelser, straff, sengeplasser, toaletter, "fengsel" for de verste.


Bilde nr3: Det tredje bilde hadde jeg flere versjoner av. Tok meg lang tid å velge hvilket bilde jeg skulle bruke. Jeg likte dette bilde svært godt, grunnet hvor preget vi alle var. Måten vi gikk på, humøret og kropps holdningen. 


Bilde nr4: Dette var tatt i en av de største leirene, der det var enormt mange senger. I hver seng sov det 2 personer som oftest, i værstefall 4. Slik var etasje-sengene.


Bilde nr5: Mitt siste bilde er av den lange mid-gangen det vakter patruljerte. 

Komposisjonen på disse bildene: Jeg tok bildene i forskjellige perspektiver, tenkte på det gyldne-snitt og hvordan jeg ville fremstille bildene. Mitt siste bilde midtstilte jeg, med tanke på et forsvinnings- punkt som var så spesielt pga solen og alt støvet sm var i luften. "En evig vei" gikk igjennom hodet mitt. Alle bildene har mye linjer og kan beskrives i evig tid.

Dette var mine 5 fineste/beste bilder fra turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar